Historie |
Město Zlín leží na pomezí Valašska, Hanácka a Slovácka, při řece Dřevnici ve Vizovických vrších. Zlín proslavila Baťova továrna na výrobu obuvi, která dala, tehdy stagnujícímu městu s řemeslnou výrobou, nový rytmus. Zlín se začal rychle rozvíjet, a už na počátku 20. let byla potřeba přepravit dělníky do továrny a po směně zpět domů. Už od roku 1899 zde sice byla v provozu trať Otrokovice – Zlín – Vizovice, ale nové dělnické čtvrti byly o železnice značně vzdáleny a vyvstala potřeba dopravního systému, který by byl blíže. v roce 1928 zahájil přepravu osob se třemi autobusy dopravce Pavel Vaculík, který jezdil po lince od Baťových závodů přes Zálešnou k nemocnici. O dva roky později začal na téměř stejné lince provozovat dopravu i druhý dopravce, František Pavelek. Je pochopitelné, že mezi těmito dopravci vládl tuhý konkurenční boj.... |
Vyberte jednotlivé období: |
|||
- | - | - | - |
Zahájení provozu trolejbusů | 1945 - 1979 | stagnace | 1980 - ...součastnost |
|
4.
září 1980 byla linka C prodloužena na novou točnu na Podhoří, blíže novému
sídlišti. |
Stav sítě
byl zmrazen a nová sídliště byla napojována jen autobusy a mimo pomalou
obnovu vozového parku se s trolejbusy dlouhou dobu nedělo vůbec nic. V
takovém stavu fungovala zlínská městská doprava v druhé polovině 60. a první
polovině 70. let. |
V roce 1982
byla zahájena stavba trolejbusové trati Příční ul. – Příluky v trase
dosavadní linky E. Zahájení pravidelného provozu na této lince předcházela
30. 12. 1982 zahajovací jízda za účasti představitelů okresu, města a DP. |
trajfly.wz.cz - Dk, Vc ©2005