Kloubová verze navázala
na úspěchy sólovozu 14Tr (z nějž vycházela nejen konstrukčně). 1.prototyp
byl vyroben v r.1983, sériově až koncem 80-tých let až do uzavření závodu v
Ostrově (2004) modelem 15TrMM (pro ČB). |
První zlínská (tehdy ještě
Gottwaldovská) 15Tr (4.prototyp) byla po dvou letech vyměněna do Ostravy z 2
vozy Škoda-Sanos. Ale "hlad" po kloubových trolejbusech byl velký a
tak se v letech 1990-1994 zakoupily další vozy 15tr. Dále se pořizovaly jako
náhrada za dosluhující Sanosy až do roku 2001. Poslední vozy (368 - 371)
zakoupeny jako "ojetiny". |
V současné době je tento typ na
"vrcholu" svého působení ve Zlíně... Nyní procházejí vozy GO a sérii 02/6
čeká v brzké době vyřazování (a nahrazení vozy 25Tr). |