Zlín -
Železniční trať 331 Otrokovice - Zlín - Vizovice nabyla na významu po
napojení na Severní dráhu císaře Ferdinanda vedoucí z Vídně do Krakova.
Provoz na trati byl zahájen v roce 1899. V roce 1931 založila firma Baťa
akciovou společnost Otrokovicko-Zlínsko-Vizovická dráha. Trať získala
charakter městské dráhy po vybudování nových zastávek a zakoupení nových
vozidel.
Se vznikem Zlínského kraje v roce 2000 nabyla na aktuálnosti modernizace
této trati s případnou dostavbou z Vizovic do Valašské Polanky (namísto
Horní Lidče). Nový projekt počítá s tím, že trať bude nově elektrizována,
úsek Otrokovice - Zlín střed bude zdvoukolejněn a mezi Zlínem střed a
Vizovicemi bude vybudována nová výhybna Zlín-Příluky. Křížení železniční
tratě s trolejbusy v Otrokovicích a Zlíně-Podvesné jsou navržena jako
mimoúrovňová. Nádraží Zlín střed bude přebudováno na moderní přestupní
terminál mezi železniční, městskou a linkovou autobusovou dopravou. |