Trať 331 (Otrokovice-Zlín-Vizovice)


Zlín - Železniční trať 331 Otrokovice - Zlín - Vizovice nabyla na významu po napojení na Severní dráhu císaře Ferdinanda vedoucí z Vídně do Krakova. Provoz na trati byl zahájen v roce 1899. V roce 1931 založila firma Baťa akciovou společnost Otrokovicko-Zlínsko-Vizovická dráha. Trať získala charakter městské dráhy po vybudování nových zastávek a zakoupení nových vozidel.
Se vznikem Zlínského kraje v roce 2000 nabyla na aktuálnosti modernizace této trati s případnou dostavbou z Vizovic do Valašské Polanky (namísto Horní Lidče). Nový projekt počítá s tím, že trať bude nově elektrizována, úsek Otrokovice - Zlín střed bude zdvoukolejněn a mezi Zlínem střed a Vizovicemi bude vybudována nová výhybna Zlín-Příluky. Křížení železniční tratě s trolejbusy v Otrokovicích a Zlíně-Podvesné jsou navržena jako mimoúrovňová. Nádraží Zlín střed bude přebudováno na moderní přestupní terminál mezi železniční, městskou a linkovou autobusovou dopravou.

Vyberte jednotlivé téma:

- - - -
F O T O G A L E R I E Historie a budoucnost Jízdní  řády
motoráky řady 810 a 010ky Ostatní
 
Novinky:
1
814+914.002 a 003 - fotogalerie
Prezentace (a zácvik strojedoucích) - 814+914.001
Zprovozněna fotogalerie motoráků řady 810
   

 

trajfly.wz.cz  ©2005